Naciśnij

W 2025 roku temat wyboru ciągnika siodłowego nie jest prosty. Ceny rosną, rynek się zmienia, a firmy transportowe coraz częściej kalkulują, czy lepiej inwestować w nowe pojazdy, czy jednak nadal stawiać na sprawdzone używki. Dlatego stworzyliśmy ranking nowych ciągników siodłowych 2025, który pokazuje realny obraz sytuacji w Polsce i może pomóc Ci podjąć lepszą decyzję.


Ranking nowych ciągników siodłowych 2025 – Spalanie (l/100 km)

  1. Mercedes-Benz Actros – 24,5 l/100 km
  2. DAF XF 480 – 25,1 l/100 km
  3. MAN TGX 18.510 – 25,5 l/100 km
  4. Renault T High 480 – 25,8 l/100 km
  5. Volvo FH 500 I-Save – 26,2 l/100 km
  6. Scania R 500 – 26,7 l/100 km

Czy różnica 2 litrów ma znaczenie? Ogromne! Dla floty 5 pojazdów jeżdżących po 100 tys. km rocznie to ponad 10 tys. litrów paliwa mniej. Policzyłeś to już? Teraz pomyśl, że tą kasę mógłbyś wydać na serwis lub na wkład własny do leasingu na następny ciągnik w twojej flocie! Myśl strategicznie, jeśli chcesz mieć bardziej konkurencyjne stawki, bądź wygrywać więcej przetargów to właśnie tutaj szukaj oszczędności.


Ranking cen nowych ciągników siodłowych 2025 (netto)

  1. Renault T High 480 – od 365 000 zł
  2. DAF XF 480 – od 375 000 zł
  3. MAN TGX 18.510 – od 380 000 zł
  4. Mercedes-Benz Actros 1845 – od 395 000 zł
  5. Volvo FH 500 – od 405 000 zł
  6. Scania R 500 – od 425 000 zł

Cenowo wygrywa Renault, ale czy najtańsze zawsze oznacza najkorzystniejsze? To już zależy. Zastanów się, czy liczy się dla Ciebie wyłącznie cena zakupu, czy patrzysz szerzej: na koszty serwisu, spalanie, awaryjność. Bardzo istotna jest też utrata wartości — za kilka lat pewnie będziesz chciał ten ciągnik sprzedać. Następnym ważnym czynnikiem jest Prestiż, każdy z branży wie jak lepsza marka wpływa na postrzeganie oraz funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa. Zanim wymienisz flotę policz wszystkie koszty tak abyś nie był stratny, a jeśli potrzebujesz doradcy to skontaktuj się z nami i znajdziemy idealne rozwiązanie dla Ciebie.


Ranking awaryjności ciągników siodłowych 2025

  1. Mercedes-Benz Actros – bardzo niska awaryjność, prosta obsługa serwisowa
  2. Volvo FH – niezawodna jednostka i dobra elektronika
  3. Renault T High – ta sama baza co Volvo, ale tańszy serwis
  4. DAF XF – przyzwoita awaryjność, ale części mogą być drogie
  5. MAN TGX – poprawiona jakość, ale nadal bywa kapryśny przy przebiegach powyżej 400 tys. km
  6. Scania R – częste drobne awarie elektroniki i wyższe koszty serwisowe

To bardzo ważny ranking, twoja flota ma zarabiać na siebie a nie liczyć dni na serwisie. To nie tylko stracone pieniądze na serwis ale czas w którym każdy dzień w branży transportowej ma znaczenie. Dobieraj zakup tak aby wizyty serwisowe były zaplanowane i nie zdarzały się nie miłe niespodzianki w postaci awarii. Przy zakupie dobierz optymalny pakiet serwisowy aby obniżyć koszty związane z naprawami oraz przeglądami.


Ranking najczęściej kupowanych ciągników siodłowych w Polsce (2024)
  1. Scania – ok. 28% rynku
  2. DAF – ok. 18%
  3. MAN – ok. 15%
  4. Volvo – ok. 14%
  5. Mercedes – ok. 13%
  6. Renault Trucks – ok. 12%

Ale czy te dane faktycznie pokazują, co warto kupić?

W praktyce wielu przewoźników kupuje nowe pojazdy w Polsce i sprzedaję je za granicą. Oficjalne dane mogą być nieco rozmyte… 😉 Zresztą, importerzy często zastrzegają, że pojazd kupiony np. w Polsce nie może być sprzedany we Francji czy Turcji, a mimo to wiele firm „znajduje sposób”, by takie auta trafiły na zewnętrzny rynek.

Z drugiej strony – każdy wie, że ceny na Wschodzie i Zachodzie od Polski potrafią się mocno różnić. I choć nikt tego głośno nie powie, to czasem pojazd „zarejestrowany w Polsce” szybko znika poza granicami. Więc ranking popularności? Może być, ale nie bierz go za jedyny wyznacznik. Osobiście polecam patrzeć na spalanie i awaryjność.


Co warto brać pod uwagę przy zakupie?

  • Spalanie i niezawodność to podstawa.
  • Cena zakupu, ale też dostępność serwisu.
  • Koszty części i czas przestoju w razie awarii.

Potrzebujesz leasingu na ciągnik siodłowy? Kliknij w link i wypełnij formularz. Działamy szybko i konkretnie.


Nowe czy używane? Co wolą firmy transportowe w 2025?

W 2024 roku był spadek sprzedaży ciągników siodłowych, głównie przez ograniczenia sprzedaży na Wschód i ogólny niepokój gospodarczy. W 2025 przewidujemy lekkie odbicie, ale wiele firm nadal wybiera używki z Zachodu, szczególnie dobrze utrzymane modele 3-4 letnie.

Dlaczego? Bo taniej, a często wciąż na gwarancji. Z drugiej strony, nowe pojazdy mają niższe spalanie, spełniają normy Euro 6e i są bardziej atrakcyjne w oczach kierowców.


Charakterystyka marek i modeli

  • Mercedes Actros – lider pod względem spalania i niezawodności. Serwis drogi, ale rzadszy.
  • Volvo FH – komfortowy, mocny, drogi. Elektronika i mechanika wspólna z Renault.
  • Renault T High – dobra alternatywa dla Volvo, niższa cena, niższy prestiż.
  • Scania R – bardzo popularna, ale czy zawsze słusznie? Serwis kosztowny, a spalanie wysokie.
  • MAN TGX – dobra pozycja środkowa, dla tych co szukają kompromisu.
  • DAF XF – świetny stosunek jakość/cena, ale awaryjność z czasem wzrasta.

Wybierasz ciągnik siodłowy na lata? Patrz realnie: spalanie, awaryjność, dostępność części. Nie daj się ponieść „rankingom popularności”.

Zobacz też: Jak uniknąć wysokich kar za tachograf?


Autorem tekstu jest Bartosz Zubel, Ekspert w finansowaniu maszyn budowlanych i transportu ciężkiego.

2 komentarze

  1. […] wybrać, żeby nie wpaść w pułapkę złych decyzji? Jeśli trafiłeś tutaj po lekturze rankingu nowych ciągników siodłowych 2025, to dobrze. Ten artykuł to praktyczna kontynuacja – mniej marketingu, więcej […]

  2. […] układów z markami, bez bajek o niezniszczalnych V8. Lecimy. Jeśli trafiłeś tutaj po lekturze rankingu nowych ciągników siodłowych 2025, to dobrze. Ten artykuł to praktyczna kontynuacja – mniej marketingu, więcej […]

Comments are closed.